Tävlingar

Att tävla är för många golfare en viktig del av vår sport. Såväl ur ett socialt perspektiv, som en sporre att kontinuerligt träna och utveckla sina färdigheter.

Tävlingskommitténs syfte och mål är att erbjuda medlemmar och gäster ett varierande utbud av tävlingar. Klubbtävlingar skall företrädesvis vara förlagda till helger medan junior-, dam-, senior- samt herrgolf spelar sina tävlingar på vardagar.

Anmälan och avgifter

Du anmäler dig till våra tävlingar på nätet via Min Golf eller genom att kontakta receptionen på Ale GK. På Min Golf hittar du också startlistor och resultat.

Startavgift: 150 Kr
Tävlingsgreenfee: 350 kr vid singeltävlingar, scramble och fyrboll bästboll, 200 kr vid greensome och foursome

Tävlingskalender

Observera att nedanstående förteckning visar alla tävlingar som spelas på vår 18-hålsbana oberoende av vem som är arrangör. Ale GK tävlingar som spelas på annan bana finns inte i förteckningen nedan. Till dessa får du anmäla dig via MinGolf.