GRönt kort

Du bokar via BokaDirekt.
Efter anmälan får du en bokningsbekräftelse via mejl. I mejlet hittar du en kod som kan användas vid ev. avbokning.

Du betalar med SWISH innan avtalad tid.
Använd SWISH nummer 123 485 29 76.

Grönt kort, endast 1950 kr

GRÖNT KORT är golfens körkort. Du lär dig grunderna i golfspelet och hur man uppträder på en golfbana. För dig som är äldre än 21 år är detta vägen in i golfens underbara värld, Du skaffar dig en hobby för livet. Är du yngre så slussas du lämpligen in via vår juniorkommitté. De erbjuder ett stort utbud av träningar för olika åldersgrupper och kunskapsnivåer. Efter avslutad nybörjarkurs på Ale kan du ta del av vårt mycket fördelaktiga erbjudande för nybörjarmedlemmar.

Grön kort upplägget på Ale Golfklubb är på totalt 8 timmar och består av både praktik och teori.

För att ta grönt kort krävs att du tränar med en PGA utbildad golftränare, du gör ett spelprov på banan tillsammans med en fadder (någon du känner) och ett lättare teoriprov som görs digitalt.

GRÖNT KORT INTROKURS

Introkursen består av 6 timmar förlagt på två dagar under samma vecka där vi går igenom alla praktiska slagmoment spelar golf, som putt, chip, pitch, träslag, bunker och järnslag.

Efter introkursen är det dags att spela på banan med en fadder. Känner du ingen så hjälper klubben dig att skaffa en.

GRÖNT KORT FORTSÄTTNING

Det övriga 2 timmarna består av fortsättningsträning. Du bokar själv upp dig till lämpligt tillfälle när som helst under säsongen. Nybörjarträningarna är 1 timma per tillfälle och bedrivs veckovis med ett fokusområden, tex putt, regler eller driver.

KURSTILLFÄLLEN

Nästa grönt kort kurs: 20-21 april & 11-12 maj

Minimalt antal deltagare vid kurstillfälle är 4 personer och maximalt antal deltagare är 8 personer.

Utrustning - det finns möjlighet att låna klubbor på klubben om du inte har tillgång till egna.

Nybörjar medlemskap

Efter genomförd kurs kan du söka NYBÖRJARMEDLEMSKAP för 2.995 kr. Likvärdigt med ett fullvärdigt medlemskap för 7,500 kr, med andra ord ett superbra erbjudande. Kontakta vårt kansli (0303–336033) för mer information.

Som nybörjarmedlem får du inledningsvis spela med en fadder till dess att du når handicap 54. Har du ingen golfande kompis så hjälper klubben dig at hitta en lämplig fadder. Därefter är det fritt fram att spela så mycket du vill och orkar. Full årsavgift erlägges först vid övergång till ordinarie fullvärdigt medlemskap nästkommande år. Vår golfbana är mycket populär och högt rankad bland golfbanorna i distriktet. Vi har en mängd kommittéer, vars verksamhet underlättar för dig att komma in i klubben. Speciellt GOLFMIXEN är anpassad för nya golfare.

Välkommen till oss!

Tänk på - Du är aldrig för ung eller för gammal för att börja spela golf.

JESSICA WALLSTRÖM
PRO / Tränare