Aktuell information

KICK-OFF 18/4 2024 KL. 18.00 ALE GK

Vi välkomnar alla Ales Damer, nya som gamla medlemmar till vår träff.

Samlas gör vi vid övningsgreenen för att ha en lättsam putt tävling ( ta med egen putter ), sedan träffas vi i restaurangen för fika för den som beställt.

Därefter har vi information om hur spelåret kommer att se ut med spelschema för Kungsgårdens Drottning, i år kommer vi att ha nya tävlingar som Tricoloren, Flaggtävling, 3-klubbor + puttern, samt en lottad partävling.

Vi kommer även i år spela Frejaslaget i gruppspels form och på mötet kommer en lista gå runt för din anmälan.

Tre olika betalningsalternativ för i år kommer att presenteras.

Info om Ladies Invitation och att vi startar upp Damheim Cup 2024 !

Separat TL-utbildning för alla Ales damer.

Nytt swishnummer för året.

Det är en hel del vi vill informera er om så vi vill att så många som möjligt kommer !

För vår och restaurangens planering vill vi att du anmäler ditt deltagande och om du vill ha fika ( ca 75.-/pers ) med ett mejl till alesdamer@gmail.com senast 11/4. Meddela även eventuella matallergier så fixar vi det.

Känn dig varmt välkommen, nu gör vi denna säsong till Ales bästa damgolfsäsong någonsin. Kom ihåg att det är du som gör damgolfen på Ale GK levande!

Bästa hälsningar
Katarina, Lena, Pernilla, Madelene och Helene

Damtävlingar

Alla damer, såväl gamla som nya medlemmar, är hjärtligt välkomna. Vi erbjuder ett mycket varierat utbud av tävlingar. Damgolfen är ett gyllene tillfälle att lära känna fler damer i klubben. Vi vill att det ska vara bekvämt och enkelt att komma ut och spela en golfrunda. Du kan spela både dagtid och kvällstid. Handicap spelar ingen roll. Även du som har 54 i handikapp är hjärtligt välkommen. Vi spelar varje torsdag från det att säsongen börjar fram till mitten av september.

Du anmäler dig till damgolfen via GIT (svenskgolf.se) senast tisdag kl.18:00. Ordinarie startavgift är 80 kr eller 900 kr för hela säsongen ( betalas in före första tävling ) vid efteranmälan är startavgiften 100 kr. Kontakta kansliet vid efteranmälan. Är du anmäld men får förhinder , ringer du till kansliet och meddelar detta senast kl. 12:00 på tävlingsdagen, annars måste vi tyvärr ta ut startavgiften.

Lite speciella regler för damgolfen på dagtid. Du anmäler dig som vanligt, men måste markera för tidig start, samt att du i meddelanderutan skriver att du vill spela kl.12.00-12.10. Observera att det endast finns 2 fyrbollar reserverade för oss på dagen, nytt blir också att separat TL måste finnas vid dessa tider. En person kan inte spela ensam, det krävs minst två personer och maximalt 8 personer. Dagtiderna utgår vid lagtävlingar.

Kungsgårdens drottning

Varje gång du deltar i damgolfen samlar du poäng i tävlingen om Kungsgårdens drottning i Order of Merit.

Drottningar

2023 Eva Eliasson (bild)
2022 Helene Björk
2021 Lena Frössling
2020 Lena Frössling / Fanny Stenborg
2019 Eva Larsson / Helene Björk
2018 Helene Björk
2017 Eva Eliasson
2016 Pia Wennergren
2015 Tina Asplund
2014 Lena Frössling

Frejaslaget

Freja-slaget består av singelmatcher över 18 hål, i gruppspelform, där alla möter alla, vinner du matchen får du 1 poäng, blir det lika får du en 1/2 poäng förlorar du får du 0 poäng. Gruppspelet kommer att ha ett tidfristfönster från maj-juni och semifinal och final spelas under perioden augusti-september. Reglerna för matchspel enligt golfens regelhandbok.

När lottning och gruppindelning är klar får alla deltagare ett mejl i vilken grupp du hamnat i samt kontaktuppgifter. Tävlingsavgiften är en engångsavgift på 100 kr och betalas med SWISH till Lena Frössling Axelsson nr. 0793-131774 före första matchen. Märk din betalning med Freja 2024.

Vinnare

2023 Helene Björk (bilden)
2022 Yvonne Lindström
2021 Katarina Wochner Carlsson