Välkommen till Ale Golfklubb med Husvagn & husbil!

Vi erbjuder totalt 8 st trevliga uppställningsplatser för husbil & husvagn som är belägna på gräs, 6 av platserna är med el & 2 platser är utan el. Från uppställningsplatserna har man en fin vy över delar av golfbanan med närhet till vårt klubbhus & våra omklädningsrum.

Bokar gör du enklast via bokningskalendern lite längre ner här på sidan, bara att du väljer önskat in- och utcheckningsdatum så ser du direkt vilka platser som finns tillgängliga under din önskade vistelse.

OBS: Vid längre ekipage över 7 m rekommenderar vi platserna 1 & 6. Kommer du med husvagn skall bilen stå på parkeringen och ej vid husvagnen.

Incheckning sker fr.o.m. kl.14:00
Utcheckning sker senast kl.13:00

­­I mån av plats kan in- och utcheckning ske när som helst på dagen.

Om du ska spela golf på avresedagen ber vi dig att flytta din husbil/husvagn till vår vanliga parkering innan du slår ut.

Pris
En uppställningsplats med el kostar 200 kr/natt för våra golfande gäster & 400 kr/natt för våra icke golfande gäster. En uppställningsplats utan el kostar 150 kr/natt både för våra golfande & 300 kr/natt för våra icke golfande gäster.
Medlemmar bokar sin plats via kansliet.

Fyll i ditt Golf-ID när du gör din bokning om du besöker oss som golfande gäst, om du inte ska spela golf i samband med ditt besök hos oss kryssar du i rutan ”Jag saknar golf-id” när du gör din bokning.

Betalning sker med betalkort i samband med att bokningen görs. Notera att bokningen inte registreras om betalningen inte genomförs i sista steget i bokningsprocessen.

Faciliteter
Eluttag och vatten (ej dricksvatten) finns tillgängligt i direkt anslutning till uppställningsplatserna. I det nya klubbhuset, som ligger ca 100 meter från uppställningsplatserna, har man tillgång till våra omklädningsrum där dusch och toaletter finns att tillgå. Handdukar finns att låna i kansliet under våra öppettider.

Öppettider omklädningsrum: 06:00 – 22.30 varje dag
Tillgång till toaletter & dricksvatten finns även i det lilla huset vid 18:e green, ca 100 meter från uppställningsplatserna – detta är öppet dygnet runt.

Notera att vi tyvärr inte kan erbjuda tömning av latrin/gråvatten, utan hänvisar istället till denna sida som tipsar om vart det finns närliggande tömningsstationer.

Har du några övriga frågor - vänligen kontakta oss på,

Telefon: +46(0)303-336033
E-post: info@alegk.se

Varmt välkommen till oss!