herrar - H22

Herrar H40 - Division 1

Lagkapten: Victor Friberg, 0708 930821, victorfriberg@hotmail.com

Målsättning

• Att uppträda sportsligt och göra god reklam för Ale GK.

• Att man visar god attityd på banan och mot sina lagkamrater. Vi sätter laget före jaget.

• Att man skall komma i tid, vara förberedd och värma upp ordentligt.

• Att vi slår slag som vi vet att vi någorlunda väl behärskar dvs håller ner scoren.

• Att ha roligt och göra vårt bästa för att prestera rent sportsligt i division 1.

• Vi har även en målsättning att fortsätta våra gemensamma tisdagsträningar och bidra till en mer levande klubb samt hjälpa varandra till att bli bättre golfare.

Laguttagning
H22 har en stor trupp och alla medlemmar under 50 år och med under 6 i handicap kontaktas inför säsongen via e-post.
Alla som är intresserade är välkomna att anmäla sitt intresse för att konkurrera om platserna.
Laguttagningen baseras på en blandning av handicap, resultat på tidigare seriespel, övriga scratchtävlingar tävlingar, träningsnärvaro samt engagemang för laget och klubben.

Deltagande klubbar: Gräppås GK, Hills GK, Forsgårdens GK, Gullbringa GCC, Ale GK, Öijared GK