sponsor

ale el

Välkommen till Ale El, ditt lokala energibolag!

Ale El startades 1968 genom att flera mindre föreningar gick ihop och bildade elföreningen Ale El.
I grunden var det alltså vi samt våra medlemmar och delägare som elektrifierade Alebygden.

Det som skiljer Ale El från de flesta andra elbolag är att vi varken är kommunalt ägda eller ägs av någon vinstmaximerande eljätte.
Istället är Ale El en ekonomisk, kooperativ förening och vi arbetar för att det ska vara så prisvärt och så enkelt som möjligt att vara kund hos oss.

Vi har lång erfarenhet och hjälper dig gärna med exempelvis rådgivning och val av elavtal.
Kontakta vår kunniga kundservice så ser vi över ditt ärende.
Du hittar även mer information på vår hemsida aleel.se

Gör som Ale GK – bli medlem och delägare i Ale El
Som medlem och delägare i Ale El Ekonomisk förening får du rösträtt på årsstämman samt får ta del av eventuella återbäringar och skräddarsydda medlemsutskick med lokala erbjudanden.
Köper du dessutom el av dig själv genom att teckna elavtal med Ale Els dotterbolag Ale El Elhandel kan du även maximera din återbäring.
Det innebär i praktiken att du får en retroaktiv rabatt som gör vårt elbolag prismässigt svårslaget på marknaden.

Läs mer och ansök på aleel.se (länk).

Telefon: 0303-332400
E-post: info@aleel.se