Seriespel

Göteborgs Golfförbund arrangerar två typer av seriespel, Seniorernas Seriespel som spelas utan handicap och Seniorernas HCP seriespel som spelas med handicap. Närmare information om spelprogram, regler, resultat, mm finner du på Göteborgs Golfförbunds hemsida.

Ale GK deltar med lag i hela 11 serier. Nedan kan du lästa mer om våra lag, dess målsättningar, uttagningsfilosofi samt deltagande klubbar i respektive serie. Har du några frågor så kontakta lagledarna.

Våra lag i seriespelet

Klicka på respektive lag för mer information om laget och dess målsättningar

Seriespel 2024 resultatuppföljning

Klicka på önskad serie. Välj där efter Order of Merit

OBS Länkar till HCP seriena är inte tillgängliga. Pekar ännu på förra året. Ändras så snart det går.

Aktuell information från lagen

Fylls på efter hand som information inkommer från lagen

Bra start för Ale GK:s H22-lag i division 1

Under fredagen spelade Ale Golfklubbs H22-lag årets första deltävling i division 1, på Öijared Golfklubb.

Trots kalla vindar och regnskurar lyckades laget nå sin målsättning om en totalscore i fyrboll på ”mellan par och -3” vilket ledde till en andra plats i deltävlingen, blott fyra slag efter hemmalaget Öijared.

Ale GK:s lag utgjordes av:
Johan Wester Velic och Marcus Larsson, 68 slag (-4)
Victor Friberg och Martin Wingård, 73 slag (+1)

Nästa deltävling spelas på Gulbringa GCC den 14 juni, då är spelformen slagspel singel.

Totaltabell GGF div1, H22

1. Öijared GK, 137 slag